Tanszéki terv 1. – 2015

BME campus banner


Tanszéki terv 1. 2014 – a tavalyi félév hallgatói munkáinak gyűjtőoldala –
a pontosított félévmenet, 2015 (március 28.)
csapatbeosztás
a második feladat értékelése


banner tt1 1 banner tt1 2 banner tt1 3

harmadik feladat:

A harmadik feladat első része – az elmondottak szerint – három részből áll: egy problématérképből (fontos ennek egyszerű, informatív megjelenítése!), egy javaslatcsomagból: azaz lehetséges funkciógyűjtésből (felsorolás, előképek, minták gyűjtése, képes bemutatása), és egy “szabályozási terv”, vagy inkább viselkedési kódex: melyik területen mi a prioritás, mi az adott térrész mottója, mi az ott javasolt/elfogadható/ajánlott viselkedési mód, megfogalmazhatóak-e általánosságban és az egyes részterületekre nézvést olyan irányelvek, amik a hely- és funkcióválasztás, a későbbi közös muka szempontjából iránymutatást adhatnak?

A három feladatrész közös munka, de a feldolgozás praktikusan a csapatok 3 tagjára szétosztva is elkészíthető. Egyszerű, tiszta lapokra számítunk, ezeket a falra kitesszük és közösen átbeszéljük (nem prezentáció), aminek alapján elindulnak a tervezési munkák!

http://www.bevkperovic.com/pictures/02_sotocje_sketch_b.jpg

második feladat:

scott library

a második feladat modelljei


♦ ♦ ♦betontárgy – friss hallgatói tervpályázat!♦ ♦ ♦
tervezz kerékpártárolót a Bartókra!


első feladat: utcabútor (Bútorozd be!)


BME campus arieal

A félév folyamán egyszerű, alapvető, de kreativitást igénylő problémákat kell megoldani különféle prezentációs formákban (rajz, modell, fotó…), egyénileg és csoport-munkában. Az építészeti szituációs gyakorlatok helyszínéül a BME Egyetemkert fog szolgálni. Az egyéni és csoportos prezentációkat a tanárok és a többi hallgató egyaránt megvitatja és értékeli.

A tárgy egyik célja, hogy a hallgató több kisebb építészeti, belsőépítészeti, környezetrendezési, tárgytervezési, grafikai, stb. részfeladat megoldásán keresztül tapasztalja meg egy építészeti probléma összetettségét. Másik célja, hogy a tárgy félévente meghatározott konkrét feladatain keresztül a hallgató megismerje a tanszék oktatóinak gondolkodásmódját, munkamódszerét.

A hallgatók tankörben dolgoznak, az egyes feladatokat kiadó mesterek és a félévet végigkísérő állandó oktatók konzultációja mellett. A feladatok elvégzéséhez otthoni és órai munka egyaránt szükséges. A kész feladatok értékelése a feladatot kiadó mester vezetésével közösen történik, amelyen minden hallgató ismerteti a munkáját. A feladatok értékelésének több szempontja van: a koncepció gondolatisága, a gondolat dokumentációs színvonala (grafika, modell) és a szóbeli ismertetés minősége.


idézetek:

Az építész – művész? Elterjedt nézet az építészek és a nyilvánosság körében. Téves, mert az építészet nem művészet – a művészet: ellenvilág. Építészet: használható és élhető/az élet minőségét javító világok létrehozása. Az építész felelőssége a nyilvánosság előtt: kulturális teljesítmény – használati érték – a költségek megalapozottsága – az élettartam tekintetében.

Az egyedülálló pad nem alkalmas az élénk beszélgetésre. E célból az emberek egymással szembe ülnek le. Azok, akik a padon ülve beszélgetnek, ritkán néznek egymás arcába. Az ember mond valamit mintegy magának, és a másik is meghallja. Kavicsot dob a vízbe csalétekként, hogy a másik ráharapjon és szintén dobjon egy kavicsot. Mondatok hosszú szünetek után, csendbe burkolt szavak. Együtt ülni valakivel a padon egyetértést kíván. Ez a szavak közti csendben jön létre és utólag is hat. Vagy az egyik hirtelen feláll és elmegy.

Udvaros Dorottya:

[Vannak rendezők, akik] hamar végeredményt akarnak. A fiatalabb rendezők lerendelkezik nekem a jelenetet, és utána adjam vissza nekik, mert szeretnék látni, hogy az jó. Nem hagyják meg nekem, maguknak, mindenkinek a százszor tévedés lehetőségét. Azok a rendezők, akikkel volt szerencsém dolgozni leginkább a Katonában: Székely Gábor, Zsámbéki Gábor, Ascher Tamás, Ács János, Gothár Péter vagy Major Tamás szinte meg sem rendezték az előadás végét a premier előttig, tudták, hogy csak úgy tudom a jó utat megtalálni, ha mindenfélét kipróbálok.

in between Hertzberger

Herman Hertzberger:

Ha valami nagyon határozottan egy bizonyos céllal készül, az pontosan a beléprogramozott módon, azaz az elvárt funkció szerint fog működni. Ez a funkcionalisták funkcionalizmusa, de az építészettől elvárható hasznosságnak ez csupán a minimuma. Ahhoz viszont, hogy ennél a minimumnál többet érjünk el a legkülönbözőbb élethelyzetekben, a formának és térnek jóval nagyobb alkalmazkodási képességet kell biztosítanunk. A cél ennek az alkalmazkodási képességnek a növelése, hogy a tér a különböző szituációkban rugalmasabban viselkedjen. Nem is olyan nehéz rátalálni ezekre a lehetőségre, használatmódokra akár a legváratlanabb helyeken, gyakran ott, hol maguk a tervezők (ha voltak egyáltalán) sem számítanának rá.

Powered by WordPress | Designed by: seo company | Thanks to seo services, seo company and seo company