TDK 2015, művészeti szekció: a tanulás terei
A BME Építészmérnöki Kar Tudományos és Művészeti Diákköre 2015 őszén is megrendezi a Kari Művészeti és Művészettudományi Diákköri Konferencia Építőművészeti Szekcióját. A Középülettervezési Tanszék a TANULÁS TEREI témakörével foglalkozik.
A 2015. évi TDK során a tanulás tereinek változásait vizsgálnánk, az egyetemi közösségi terek kapcsán.
A tanulás terei
A tanulás és oktatás módszertana megváltozóban van, ezt a változást követi a befogadó terek átalakulása is. Az új környezetet több, egyidejűleg megváltozó tényező határozza meg. A technológia fejlődése lehetővé teszi az információ szabad és korlátlan elérhetőségét és megosztásának lehetőségét. A tanulás során a hangsúly az egyéni teljesítmény helyett a közös problémamegoldás és az együttműködés irányába tolódik el. Az egyes oktatási, tanulási tevékenységek közötti határok elmosódása megköveteli a terek flexibilitását. A tanulót kiszolgáló, stimuláló környezet kerül a középpontba, a hierarchia helyett fontossá válik a kötetlenség és az összetartozás. A használat új jellege és sokszínűsége visszahat az épületek formájára, viselkedésére.
Milyenek a tanulás terei?
A szekció felelős tanszéke a Középülettervezési Tanszék.
A BME Építészmérnöki Kar TDK honlap-felülete: http://tdk.bme.hu/EPK
BME ÉPK TDK 2015:
Tanszéki indító beszélgetés 2015. június 16. kedd 12:00 Középülettervezési Tanszéken
BME Középülettervezési Tanszék: Vannay Miklós, Schreck Ákos, Rabb Donát